FÆRØERNE 2012

26.maj-2.juni

Marineforeningen for Nykøbing Falster og Omegn inviterer til et spændende besøg på Færøerne. Deltager antallet er sat til 40 personer. Halvdelen af pladserne er forhåndsreserveret. Det gælder derfor om at melde sig til så hurtigt som muligt. Ved manglende tilmelding aflyses turen.

Program:

26. maj Vi mødes i MF kl. 06.00. Afgang med bus kl.06.30 til Hirtshals. Der vil blive holdt to til tre pauser ved rastepladser med toilet og spisemuligheder. Ankomst Hirtshals kl.13.00.Afgang med Norrøna kl.15.00. Kl.18.00 STOR aftenbuffet.

27. maj Hele dagen er vi til søs. STOR morgenbuffet og STOR aftenbuffet. Nyd  soldækket, biografen, shoppingmuligheder, swimmingpoolen, baren og underholdning ombord.

28. maj Ankomst til Torshavn kl.05.00. Rundtur i Torshavn med bus eller til fods.  Kl.08.00 Afgang med færgen til Suderø(Lille Danmark). Morgenmad ombord. Ankomst til Tværå. Hele dagen bruges til rundtur på øen. Hvis vejret er til det spiser vi i naturen ellers gøres der holdt ved en pølsevogn eller lignende. Aftenen er til fri afbenyttelse i Tværå. Vi sover på færgen om natten.

29. maj Afgang med færgen kl. 06.00. Morgenmad ombord. Ankomst Thorshavn 07.30. Vi kører direkte til Vestmanna og sejler med en turbåd ud til fuglefjeldene og ind i de dybe grotter. I Vestmanna spiser vi frokost med færøske specialiteter ( der er osse rigeligt med dansk inspireret mad).Rundtur på Strømø. Om aftenen indkvartering på Hotel Torshavn. Aftenen til fri afbenyttelse.

30. maj Efter morgenmad på hotellet afgang til sightseeing i Torshavn og besøg i storcenteret SMS. Derefter kører vi til Klaksvik. Besøg på Færøernes eneste bryggeri (Føroya Bjór) Rundtur på øen. Aftenen er til fri afbenyttelse.

31. maj Efter morgenmad. Tjekker vi ud fra hotellet. Vi prøver at finde en strikvarefabrik og ellers bare køretur med masser af photooppertunity.           Hvis der er stemning for det, finder vi en restaurant hvor vi kan hygge os sammen inden afgangen kl. 22.00 med Norrøna.

1. juni Hele dagen tilbringes til søs. STOR morgen buffet og STOR aftenbuffet.

2. juni STOR morgenbuffet. Ankomst Hirtshals kl.10.00. Ankomst Nykøbing 17.00

Pris 6000 kr.pr. person.Tilmelding og depositum (1500kr.) til Erik Ravn Hansen  senest den 1.februar.Restbeløb 4500kr.  betales senest den 1.april.

Indbetaling på kontonr.

Nordea 2650 6880 456 200

Der holdes info møde ca 1 måned inden afrejse.